Математика 3 клас
Тема: Одиниця вимірювання маси – тонна. Співвідношення між одиницями вимірювання маси. Задачі на зведення до одиниці.
Мета: Створити умови для ознайомлення з новою одиницею маси – тонною; установити співвідношення між тонною, кілограмом і центнером; формувати вміння розв’язувати задачі на зведення до одиниці ( першого виду); вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, творчі здібності; виховувати старанність.
Обладнання: роздатковий матеріал, малюнки, демонстраційний матеріал, музичний супровід.
Тема: Одиниця вимірювання маси – тонна. Співвідношення між одиницями вимірювання маси. Задачі на зведення до одиниці.
Мета: Створити умови для ознайомлення з новою одиницею маси – тонною; установити співвідношення між тонною, кілограмом і центнером; формувати вміння розв’язувати задачі на зведення до одиниці ( першого виду); вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, творчі здібності; виховувати старанність.
Обладнання: роздатковий матеріал, малюнки, демонстраційний матеріал, музичний супровід.
Хід уроку
І. Організаційний
момент.
Вчитель: Вже дзвінок нам дав сигнал
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо.
Любі, діти, у наш клас
Завітали гості щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром.
Учні: Ми вам раді, люди добрі!
І вітаєм щиро вас.
І запрошуєм ласкаво
На урок у третій клас.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
-Сьогодні ми вирушаємо у подорож від острова «Добрих Надій» до острова « Міцних Знань» на кораблі. На нашому шляху будуть зустрічатись різні перешкоди, але саме від ваших знань, умінь, навичок і творчості залежатиме доберетесь ви до острова чи ні.
-Розпочати урок я пропоную із знайомства з тими завданнями, які чекають на вас:
1.Гра « Інтрига».
2.Хвилинка каліграфії.
3.Усний рахунок.
4.Нова тема.
5.Робота в парах.
6.Робота в групах.
7.Фізкультхвилинка.
8.Робота з підручником.
9.Хвилинка-цікавинка.
10.Підсумок уроку.
11.Домашнє завдання.
-Що ви очікуєте від уроку? (Свої очікування учні записують на паперових рибках, які приклеюють на дошку.)
-Всі ваші очікування ми візьмемо у плавання.
-Перше завдання уроку – гра «Інтрига».
-Розташуйте слова в порядку зростання чисел:
1.Добре 8.обов’язково 2.того
5.хоче 3.навчати 7.знати
4.хто 6.все
-Отже, девіз нашого уроку: «Добре того навчати, хто хоче все знати.»
ІІІ. Хвилинка каліграфії.
-Відкрийте зошити. Запишіть число, класна робота.
-Подивіться на малюнки і скажіть, яка улюблена цифра казкових героїв? («Троє поросят», Три ведмеді», «Три богатиря», «Змій Горинович»)
-Запишіть два рази цифру 3. Вона складається з верхнього меншого і правого більшого півовалів.
-Яке число складається з двох трійок? (33)
-А яке число складається з трьох трійок? (333)
-Що ви можете сказати про число 333? (натуральне, непарне, має 3 сотні 3 десятка і 3 одиниці, сусіди 332 і 334, трицифрове)
ІY. Математичний диктант.
-Ми відправляємось у подорож, але не знаємо дату і час відплиття корабля. В цьому нам допоможе математичний диктант.
Добуток чисел 6 і 8 зменшити на 33. (15) –число відплиття.
Число 5 збільшити на частку чисел 45 і 9. (10) – місяць відплиття.
20 зменшити на частку чисел 80 і 8. (10) – година відплиття.
Добуток чисел 4 і 3 зменшити а частку чисел 28 і 4. (5) – хвилини відплиття.
YI. Робота над темою уроку.
-Скажіть, які одиниці вимірювання ви знаєте? (довжини, часу, маси)
-Якщо потрібно взнати масу ящика картоплі, то якою одиницею маси ви скористаєтесь? (кг)
-Якщо потрібно взнати масу 10 мішків картоплі, якою одиницею маси ви скористаєтесь? (ц)
-Скільки в 1ц кілограм?
Учень : -Міра маси центнер використовується у сільському господарстві, нею вимірюють вагу врожаю пшениці, соняшника, цукрових буряків тощо. Центнером користуються у тваринництві – корм тваринам вимірюють у центнерах.
-А якщо нам потрібно взнати масу 1 вагона картоплі, то якою одиницею маси ви скористаєтесь?
Вчитель: -Одна тонна містить у собі 1000 кг. Ця міра маси необхідна для вимірювання дуже важких предметів, наприклад, вугілля, металу, вагонів, літаків, кораблів тощо. Вона використовується у важкій промисловості, будівництві, авіації тощо.
1т = 1000 кг
-Тонна на письмі позначається буквою т.
Робота в парах №1
Учні в парах, за допомогою карток, розкладають одиниці вимірювання маси в порядку їх зростання.
-З минулих уроків ви вже знаєте, що 1ц=100кг. Сьогодні взнали, що 1т=1000кг. Давайте спробуємо довести скільки в 1т центнерів.
-Що важче центнер чи тонна? Скільки разів потрібно взяти по 100, щоб отримати1000? (10)
-Отже, 1т ˃ за 1 ц в 10 разів.
Робота в парах №2
Викинути зайві одиницю вимірювання: ц, кг, км, т, хв.
YII. Робота з підручником.
1.Читання правила на ст. 40.
2.Усно №249.
3.Усно №250
4. №251: верхній рядок роблять дівчатка, нижній – хлопчики.
Демонстрація малюнків найбільших тварин світу
-Якою мірою маси ми будемо вимірювати масу цих тварин?
Задача з логічним навантаженням
Три хлопчики почали між собою сваритися. Один з них вважає, що маса бегемота 3т, другий вважає, що маса бегемота30ц, а третій взагалі називає3000кг. Хто з них правий? (Всі говорять правильно, так як масу бегемота виразили в різних одиницях.)
YIII. Фізкультхвилинка.
Рибки
1-2-всі пірнають, (присіли)
3-4- виринають, (встають)
5-6- на воді, кріпнуть плавнички малі, (помахати руками)
7-8- що є сили всі до берега поплили,
9-10- обтрусились і за парти опустились.
IX.Робота в групах.
-У кожної групи картка з назвою предмета і цифрою. Потрібно біля цифри вказати одиницю маси, якою цей предмет вимірюється.
І група
Маса слона – 5…
Маса кавуна – 7…
Маса машини – 10…
Маса мішка картоплі – 45…
ІІ група
Маса бегемота – 3…
Маса гарбуза – 8…
Маса вагона – 8…
Маса мішка яблук – 50…
ІІІ група
Маса жирафа – 4…
Маса дині - 2…
Маса автомобіля – 1…
Маса мішка моркви – 40…
X.Продовження роботи з підручником.
1.№252 – усно.
2.№253 – часткова диференціація
3.№254 – усно.
-Якою дією знаходимо загальну масу предмета? (множення)
-Якою дією знаходимо кількість предметів? (ділення)
-Якою дією знаходимо масу одного предмета? (ділення)
4.№255 –усно.
- Про що йдеться в задачі?
-Як ви думаєте, який це вид задач?( зведення до одиниці)
-Чи можемо ми відразу взнати скільки потрібно гусці зерна на 9 місяців? (Так, тому що нам відомо скільки зерна потрібно гусці на 1 місяць.)
5.№256 – коментоване письмо.
-Про що йдеться в задачі?
-Чи можна відразу дізнатись скільки качці потрібно зерна на 3 місяці? Чому?
-Якщо відомо, що на 7 місяців качці потрібно 49 кг зерна, то про що ми дізнаємось за цими даними?
- А тепер ми можемо дізнатись скільки потрібно качці зерна на 3 місяці?
-Як ми запишемо відповідь?
Вчитель: Вже дзвінок нам дав сигнал
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо.
Любі, діти, у наш клас
Завітали гості щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром.
Учні: Ми вам раді, люди добрі!
І вітаєм щиро вас.
І запрошуєм ласкаво
На урок у третій клас.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
-Сьогодні ми вирушаємо у подорож від острова «Добрих Надій» до острова « Міцних Знань» на кораблі. На нашому шляху будуть зустрічатись різні перешкоди, але саме від ваших знань, умінь, навичок і творчості залежатиме доберетесь ви до острова чи ні.
-Розпочати урок я пропоную із знайомства з тими завданнями, які чекають на вас:
1.Гра « Інтрига».
2.Хвилинка каліграфії.
3.Усний рахунок.
4.Нова тема.
5.Робота в парах.
6.Робота в групах.
7.Фізкультхвилинка.
8.Робота з підручником.
9.Хвилинка-цікавинка.
10.Підсумок уроку.
11.Домашнє завдання.
-Що ви очікуєте від уроку? (Свої очікування учні записують на паперових рибках, які приклеюють на дошку.)
-Всі ваші очікування ми візьмемо у плавання.
-Перше завдання уроку – гра «Інтрига».
-Розташуйте слова в порядку зростання чисел:
1.Добре 8.обов’язково 2.того
5.хоче 3.навчати 7.знати
4.хто 6.все
-Отже, девіз нашого уроку: «Добре того навчати, хто хоче все знати.»
ІІІ. Хвилинка каліграфії.
-Відкрийте зошити. Запишіть число, класна робота.
-Подивіться на малюнки і скажіть, яка улюблена цифра казкових героїв? («Троє поросят», Три ведмеді», «Три богатиря», «Змій Горинович»)
-Запишіть два рази цифру 3. Вона складається з верхнього меншого і правого більшого півовалів.
-Яке число складається з двох трійок? (33)
-А яке число складається з трьох трійок? (333)
-Що ви можете сказати про число 333? (натуральне, непарне, має 3 сотні 3 десятка і 3 одиниці, сусіди 332 і 334, трицифрове)
ІY. Математичний диктант.
-Ми відправляємось у подорож, але не знаємо дату і час відплиття корабля. В цьому нам допоможе математичний диктант.
Добуток чисел 6 і 8 зменшити на 33. (15) –число відплиття.
Число 5 збільшити на частку чисел 45 і 9. (10) – місяць відплиття.
20 зменшити на частку чисел 80 і 8. (10) – година відплиття.
Добуток чисел 4 і 3 зменшити а частку чисел 28 і 4. (5) – хвилини відплиття.
YI. Робота над темою уроку.
-Скажіть, які одиниці вимірювання ви знаєте? (довжини, часу, маси)
-Якщо потрібно взнати масу ящика картоплі, то якою одиницею маси ви скористаєтесь? (кг)
-Якщо потрібно взнати масу 10 мішків картоплі, якою одиницею маси ви скористаєтесь? (ц)
-Скільки в 1ц кілограм?
Учень : -Міра маси центнер використовується у сільському господарстві, нею вимірюють вагу врожаю пшениці, соняшника, цукрових буряків тощо. Центнером користуються у тваринництві – корм тваринам вимірюють у центнерах.
-А якщо нам потрібно взнати масу 1 вагона картоплі, то якою одиницею маси ви скористаєтесь?
Вчитель: -Одна тонна містить у собі 1000 кг. Ця міра маси необхідна для вимірювання дуже важких предметів, наприклад, вугілля, металу, вагонів, літаків, кораблів тощо. Вона використовується у важкій промисловості, будівництві, авіації тощо.
1т = 1000 кг
-Тонна на письмі позначається буквою т.
Робота в парах №1
Учні в парах, за допомогою карток, розкладають одиниці вимірювання маси в порядку їх зростання.
-З минулих уроків ви вже знаєте, що 1ц=100кг. Сьогодні взнали, що 1т=1000кг. Давайте спробуємо довести скільки в 1т центнерів.
-Що важче центнер чи тонна? Скільки разів потрібно взяти по 100, щоб отримати1000? (10)
-Отже, 1т ˃ за 1 ц в 10 разів.
Робота в парах №2
Викинути зайві одиницю вимірювання: ц, кг, км, т, хв.
YII. Робота з підручником.
1.Читання правила на ст. 40.
2.Усно №249.
3.Усно №250
4. №251: верхній рядок роблять дівчатка, нижній – хлопчики.
Демонстрація малюнків найбільших тварин світу
-Якою мірою маси ми будемо вимірювати масу цих тварин?
Задача з логічним навантаженням
Три хлопчики почали між собою сваритися. Один з них вважає, що маса бегемота 3т, другий вважає, що маса бегемота30ц, а третій взагалі називає3000кг. Хто з них правий? (Всі говорять правильно, так як масу бегемота виразили в різних одиницях.)
YIII. Фізкультхвилинка.
Рибки
1-2-всі пірнають, (присіли)
3-4- виринають, (встають)
5-6- на воді, кріпнуть плавнички малі, (помахати руками)
7-8- що є сили всі до берега поплили,
9-10- обтрусились і за парти опустились.
IX.Робота в групах.
-У кожної групи картка з назвою предмета і цифрою. Потрібно біля цифри вказати одиницю маси, якою цей предмет вимірюється.
І група
Маса слона – 5…
Маса кавуна – 7…
Маса машини – 10…
Маса мішка картоплі – 45…
ІІ група
Маса бегемота – 3…
Маса гарбуза – 8…
Маса вагона – 8…
Маса мішка яблук – 50…
ІІІ група
Маса жирафа – 4…
Маса дині - 2…
Маса автомобіля – 1…
Маса мішка моркви – 40…
X.Продовження роботи з підручником.
1.№252 – усно.
2.№253 – часткова диференціація
3.№254 – усно.
-Якою дією знаходимо загальну масу предмета? (множення)
-Якою дією знаходимо кількість предметів? (ділення)
-Якою дією знаходимо масу одного предмета? (ділення)
4.№255 –усно.
- Про що йдеться в задачі?
-Як ви думаєте, який це вид задач?( зведення до одиниці)
-Чи можемо ми відразу взнати скільки потрібно гусці зерна на 9 місяців? (Так, тому що нам відомо скільки зерна потрібно гусці на 1 місяць.)
5.№256 – коментоване письмо.
-Про що йдеться в задачі?
-Чи можна відразу дізнатись скільки качці потрібно зерна на 3 місяці? Чому?
-Якщо відомо, що на 7 місяців качці потрібно 49 кг зерна, то про що ми дізнаємось за цими даними?
- А тепер ми можемо дізнатись скільки потрібно качці зерна на 3 місяці?
-Як ми запишемо відповідь?
XI.Підсумок уроку.
-Ось ми з вами і допливли до острова «Міцних Знань». Чи справдились ваші очікування?
-З якою одиницею вимірювання ви сьогодні познайомились?
-Для чого потрібна така одиниця маси, як тонна?
-Яка одиниця маси більша за 1 кг і менша за 1 т?-
-На вашу думку хто працював на уроці найкраще?
-Якщо вам урок сподобався то покладіть на праву чашу вагів мушлю, якщо ні – то на ліву.
І ми побачимо, як пройшов урок успішно чи даремно.
-Ось ми з вами і допливли до острова «Міцних Знань». Чи справдились ваші очікування?
-З якою одиницею вимірювання ви сьогодні познайомились?
-Для чого потрібна така одиниця маси, як тонна?
-Яка одиниця маси більша за 1 кг і менша за 1 т?-
-На вашу думку хто працював на уроці найкраще?
-Якщо вам урок сподобався то покладіть на праву чашу вагів мушлю, якщо ні – то на ліву.
І ми побачимо, як пройшов урок успішно чи даремно.
XII. Домашнє
завдання.
Підготувати розповідь про старовинні одиниці маси.
Підготувати розповідь про старовинні одиниці маси.
Немає коментарів:
Дописати коментар